Velký indický nákup

Poslední dobou mi do oka padlo hodně indický nebo asijských receptů, kde je však potřeba méně tradiční koření, různé pasty a chutney , takže jsem se rozhodla pro větší nákup. Brouzdala jsem po internetu, kde pro mě najít ideální obchod,  nechce se mi platit za poštovné a chci možnost osobního odběru, chci širokou nabídku abych nemusela tu kupovat něco a onde zas něco jiného, chci mít na výběr ,zda platit předem kartou nebo až na místě a samozřejmě dobrou dostupnost na mhd. No a sítem prošel obchod RE Food  , který splňuje všechny moje body.

Má obrovskou nabídku potravin, kosmetiky a i doplňků stravy, navíc je hned u tramvajové zastávky Šumavská a eshop jim funguje na jedničku. Jedinou nevýhodou je , že nelze na místě platit kartou,ale to se dá nahradit platbou předem, obchod je menší,ale nabytý k prasknutí. Obsluha by i určitě dobře poradila, ale já volím podrobné prostudování na eshopu a poté si vše vložím do košíku. Pokud už mě teď podezříváte , že jim dělám schválně reklamu tak vězte , že jsme nedostala ani pytlíček koření zdarma a nikdo mě k chvále nepřemlouval :) Jen jsem ráda, že jsem našla fajn obchod a o zkušenost se ráda podělím. A co jsem si tedy do svého orientálního košíku hodila jako první? Na to se můžeme podívat plus přidám kraťoučký popis co s danou surovinou.


Suroviny si postupně představíme, přehledně označíme a napíšeme si nejen cenu,ale hlavně co se s nimi dá vyčarovat :)


1. - THAJSKÁ KARI PASTA = miluji kari a většinou si dávám červené nebo žluté, zelené mi nějak moc nechutná. Takže jsem napoprvé sáhla po žluté kari pastě z Thajska, která neobsahuje žádné chemické srajdy a dochucovala, její chuť je sestavena z bylinek, zeleniny a koření. Jedná se o původní recepturu kdy je použito sušených chilli papriček, šalotky, česneku, kmínu, skořice, koriandru, muškátového oříšku, soli, citronové trávy, kurkumy a kořene galangal. Pasta se přidává na dochucení jídel a je jednou z hlavních ingrediencí, důležité je však nechat jí nějakou tu chviličku na začátku přípravy pokrmu smažit na oleji ,aby se uvolnilo její celé aroma. Důležité je podotknout, že žlutá pasta je pálivější než její zelená kolegyně! V Thajsku se užívá do polévek a ke kombinaci jídel s kuřecím nebo vepřovým masek nebo krevetám. Takže už se těším až uděláme nějaké pikantní kari.
Cena cca 100,-

2.- TIKKA MASALA PATAKS - je další pastou/omáčkou, která se používá poměrně často. Hlavní ingrediencí je Koriandr a tamarind s paprikou a citronem. Opět se přidává stejně jako předchozí kari pasta na dochucení pokrmů a hodí se pro všechny druhy masa.
Cena cca 100,-

3. - TANDOORI PATAKS - pasta ,která hraje prim hravě při grilování a to nejen masa,ale i zeleniny. Převažuje v ní chuť tamarindu, koriandru a římského kmínu. Dále je hlavní ingrediencí také zázvor a česnek.
Cena cca 100,-

4.- SWEET MANGO CHUTNEY - je ve variantě pikantní nebo jen sladké, kterou jsem zvolila já. Jídlu dodá opravdu zajímavou exotickou lehce sladkou chuť. Hodí se nejen do různých teplých pokrmů stejně jako předchozí pasty,ale i do salátových dresingů. Hlavní surovinou pro výrobu této pasty je samozřejmě mango a cukr, takže vřele doporučuji s jídlem dělá divy.. brzy čekejte recept :)
Cena cca 100,-


5.- SKOŘICE CELÁ - no kdo by asi neznal skořici i když takové pěkné kusance jako odsud jsem ještě neviděla :) Aroma skořice jak je jistě známo provází vůni asijských pokrmů od nepaměti, takže mi tahle základní surovina, která se mimochodem chodí i do stále aktuálního svařáčku nemůže chybět.Cena cca 30,-

A. - ČERNÝ SEZAM- neboli neloupaný sezam je chuťově výraznější než světlý, který asi většinou známe. Používá se právě hodně v asijské kuchyni a to nejen pro svou chuť,ale i jako dekorativní prvek :) Dá se použít všestranně do jogurtů, chlebů a placek, na kaše nebo ve smažených pokrmech.
Cena cca 30,-

B. - MANGO PRÁŠEK - je pro mě totální novinkou, ale zaujal mě natolik, že jsem si ho musela hned koupit. Jedná se totiž o prášek z nezralého manga, který je bohatý na vitamín C a samozřejmě má i kyselou chuť, v asijské kuchyni tak mnohdy nahrazuje citron. tenhle prášek zvyšuje chuť k jídlu a má dokonce i léčivé schopnosti na zácpu, protože je lehounce projímavý. Jídlu dodá tedy kyselou  chuť a povzbudí trávení. Do jídel se dává až na samí závěr aby se nezničily vitamíny. Hodí se do jídel z luštěnin, moučníků, polévek, čatní a do nakládané zeleniny.
Cena cca 50,-

C. - KOŘENÍ GARAM MASALA - je jedna z nejznámějších směsí koření, které se využívá hlavně na maso a na to gril. Směs se skládá z římského kmínu, pepře, hřebíčku, muškátového květu, koriandru, kardamomu a bobkového listu, takže je to opravdu krásně vonící orientální směs.
Cena cca 30,-


I. - HOŘČIČNÉ SEMÍNKO - tyhle semínka jsou pěkně zákeřná, vcelku totiž nemají absolutně žádné aroma, to se uvolní až po rozdrcení či rozemletí a je pěkně palčivé a štiplavé :) Chuť je nahořklá až páliví a do pokrmů se musí přidávat až ke konci vaření pro zachování větší pálivosti, zde totiž platí čím déle se vaří tím je jemnější. A jaký že je rozdíl mezi černými  a žlutými semínky? Rozhodně v pálivosti, černá jsou totiž o dost silnější.
Cena cca 30,-

II. - BÍLÝ SEZAM - má stejné využití jako předchozí černý sezam, jen méně výraznou chuť a je méně nápadný.
Cena cca 30,-

III. - KOŘENÍ TANDOORI MASALA - stejné využití jako pasta, jen ve formě koření
Cena cca 30,-

IV. - ČERNÁ SŮL - jedná se o nerafinovaný druh vulkanické soli používané v Indii. Chuť je výraznější než u klasické bílé a má i mnoho pozitivních účinků na zdraví. Celkově se totiž stará o dobré trávení, je vhodná na pálení žáhy a detoxikaci střev.
Cena cca 30,-

Tak jak se Vám můj první nákup líbil? Brzy se samozřejmě mžete těšit na orientální recepty, na kterých si chu´tové buňky doslova smlsnou :)



Komentáře

  1. Mmmm, vypadá to moc dobře, dostala jsem hlad. :D Těším se na orientální recepty! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako první bude skvělý salát , takže zahrajeme i na zdravější notu :)

      Vymazat
  2. Teda! Asi i u mě proběhne nákup ;) Díky za recenzi!

    Sororessa
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo a až narazíš třeba na práškovou masku na obličej z růží taky neodoláš :) Mají hodně zajímavých věcí

      Vymazat
  3. Ty jo super! Díky za inspiraci, tam budu muset jít! Na Šumavský vyzvedávám neteř ze školky, tak budu muset jednou jít dřív :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tam chodíš často tak určitě nakoukni :) Myslím, že s prázdnou neodejdeš

      Vymazat
  4. Vidim, ze v Cechach maj taky super ceny u tehlech veci, vyborna zprava! :) Ja od nich koreni kupuju uz asi tri roky, ty jejich pytle skorice jsou bezkonkurencni, vlastne jakykoliv vylozene orientalni koreni se vyplati. Tu sul sem nejak prehlidla, se po ni podivam, jestli ji u nas maj taky, vypada dost zajimave

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě ty ceny překvapily. A koření vypadá kvalitně, krásně voní a i chutná dobře

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky