Salát s jahodami, rukolou a sýrem

Také milujete saláty a jahody, no není nad to tyhle dvě lásky spojit a ještě přidat pár skvělých surovin navíc a vše dochutit prvotřídním olejem z Vlašských ořechů a Jablečným balsamikem. Pro mě je například v kuchyni Olej z vlašských jader novinkou, takže jsme trochu pátrala po informacích o tomto oleji. Olej mám od české firmy Bohemia olej, která ho vyrábí pouze v kvalitní za studena lisované podobě. Tento olej nádherně voní po oříšcích a i po nich chutná, barvu má krásně zlatavou a patří spíše do řidších olejů. Pro mě je to jeden z nejlépe chutnajících olejů vůbec, miluji ořechy a jejich chuť v oleji je pro mě příjemný bonus, který dokáže krásně ozvláštnit studenou kuchyni. Ano ,tento olej je vhodný do studené kuchyně, do teplé se příliš nehodí, zbytečně bychom přišli tepelnou úpravou o cenné minerály a vitamíny.


A že jich tento zlatavý olej obsahuje mnoho, například zinku obsahuje víc než ryby, takže ideální zdroj tohoto minerálu pro vegetariány. Osobně bych olej díky jeho účinku na snížení cholesterolu zařadila do jídelníčku každého z nás, tedy krom alergiků na ořechy samozřejmě :)

Já se rozhodla použít ho do opravdu luxusního salátu, kde má zvýraznit chuť ořechů, které jsou zde použity a krásně se hodí i k sladkým jahodám. Takže mohu doporučit i na ovocné saláty.Ale teď už k receptu.


Ingredience:

  • rukola
  • baby špenát
  • jahody
  • vlašské ořechy
  • olej z vlašských ořechů
  • Jablečný balzamikový ocet ( opět firma Bohemia olej, a musím uznat,že z jablek je opravdu moc dobrý ocet :) 
  • plísňový druh sýra ( přesný druh nechám na Vás, vyberte ten typ který máte nejradši , jen čím výraznější, tím nakrájejte sýr na menší kousky a přidejte ho méně )
Na talíře rozdělíme směs rukoly a baby špenátu, posypeme kousky jahod, opraženými vlašskými ořechy a na kousky nakrájeným sýrem. Vše zakapeme olejem a lehounce octem, ten je tu jen na podtržení chuti jahod, tak to s ním nepřežeňte! A je hotovo , skvělý a hlavně na pohled krásný salát je hotový. Ideálně podávejte s kouskem opečeného světlého pečiva. 


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Taky podobný dělám, a je to výborně zkombinovaná chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho vyzkoušela poprvé a překvapilo mě jak ty chutě k sobě jsou bez problémů , trochu jsem si to neuměla představit,ale to stálo za vyzkoušení :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky