Giuncata - měkký italský sýr

Nevím jak vy,ale název Giuncata byl pro mě do teď novinkou. Takže jsem ráda, že díky La Formaggerii jsem mohla tenhle naprosto vynikající měkký italský sýr ochutnat. Giuncata je oblíbený italský sýr díky jeho všestrannosti. Proto ho často najdete různě zakomponovaný v celodenním jídelníčku - k snídani politý medem a oříšky, k obědu v podobě těstovinového salátu a večer klidně ogrilovaný s opečenou zeleninou...


Tento čerstvý a chuťově velmi jemný sýr se vyrábí ručně z kravského mléka přímo v sýrárně Orrero v Litovli,a co mě na něm opravdu zaujalo je jeho jakoby pružná konzistence s překrásnou jasně bílou barvou. Chuť je velmi jemná a může být obohacená o další surovinyJá jsem na ochutnání konkrétně dostala variantu s olivami (  Giuncata con le olive  ) a s rukolou ( Giuncata con la rucola ). Mě osobně více chutnal sýr s rukolou,která příjemně podporuje jeho čerstvou chuť, příteli zase naopak vyhovovala rafinovanější varianta s olivami. Takže každý si přijde na své a pokud ho chcete použít více multifunkčně zvolte neochucenou verzi.


Sýr je navíc velmi dobře stravitelný a můžete ho podávat bez problémů i malým dětem, které ocení , že se dá kombinovat i se sladkými dobrotami jako je med, ovoce, oříšky apod. Jelikož se,ale jedná o opravdu hodně čerstvý sýr je nutné sníst ho do několika málo dní po zakoupení a uchovávat ho v ledničce v plastové uzavíratelné nádobě, aby si udržel svou jemnou mléčnou chuť. Navíc ho snadno můžete upravit jak na slano tak sladko, nebo ho dokonce využijete i v teplé kuchyni - grilování apod. mu také svědčí. My si ho vychutnali ve spojení s dobrým chlebem a spoustou zeleniny, takže ideální velmi zdravá večeře je na světe. Sýr nám zachutnal a rozhodně jsme ho doma neměli naposledy! Nejvíc se těším na využití neochuceného sýra, ale pořád nevím, na sladko nebo grilovat? Co vy na to? Co by se Vám líbilo víc? :) No nejspíš to dopadne tak , že ještě kus dokoupím a budou obě možnosti :)))

Dobrou chuť


Komentáře

  1. Mmm, giuncatu s rucolou absolútne zbožňujem, je to fakt dobrota, na letné šaláty ako stvorená :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle sýr mi taky moc chutná, Jani, hlavně se mi líbí, že není slaný a tudíž použít se dá opravdu všestranně, jak píšeš.

    OdpovědětVymazat
  3. No vyzkoušeli jsme na grilu a prostě vynikající, zamilovali jsme si ho dvakrát tolik

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky