Výlet na Moravu + vinařství Přítluky 1.část

Letošní menší dovolenou jsme si naplánovali na Moravu, ano přiznám se bez mučení , že jsem zde nikdy nebyla, takže bylo jasné , že musím sehnat ubytování poblíž Lednicko-valtického areálu,který jsem chtěla rozhodně vidět! No po chvilce pátrání jsem si vybrala asi dva penziony a vinařství v jednom ,kousek od sebe. A světe div se jedno z nich se objevilo na slevovém portálu takže bylo jasno, za cenu ubytování na 4 dny jsme měli i polopenzi, takže super, vše se koupilo, rezervace bez problémů po emailu a už jsme se mohli jen těšit.

zdroj-i.imgur.com/HjPdlJz.jpg
Pejska jsme dali na hlídání k rodičům, jelikož v plánu byly i nějaké ty zámky, kam pejsek nesmí takže než ho chudáčka nechávat ve vedru v autě radši ať si užije svou psí dovolenou u rodičů se zahradou a ostatními čtyřnohými miláčky :) Vyjeli jsme v sobotu ráno abychom cestou tam stihly ještě hrad Český Šternberg. Hrad je opravdu kousek za Prahou a podle fotek se nám Víc než líbil. První fotečka není naše, takhle pěkná se nám nepovedla, hrad je totiž hned u silnice a na takovou fotku z dálky nebylo moc času. Ale nemohu Vás o ni ošidit. Hrad byl založen už roku 1241 a pojmenován podle rodinného erbu - zlaté osmi-hroté hvězdy ( Stern = hvězda + Berg = hora ). Založil ho Zdislav z Divišova , později ze Šternberga a tomuto rodu patří hrad dodnes. Hrad je opravdu krásný, všechny pokoje jsou doslova nabité nádhernými historickými kousky takže ani u komentované prohlídky se nudit nebudete. Hrad doporučuji navštívit. Nebudete litovat.

Cesta na hrad a pohled na krásné nádvoří.

I cesta k hradu je víc než krásná...

Můj miláček fotí ze všech úhlů :)

Tady můžete vidět rodinný erb :) 
Poté jsme se už vydali na cestu na Moravu, zásoba kávy, sušenek i vody v autě nachystaná takže dlouhou cestu jsme přežily bez úhony :D Navigace nás také vedla dobře až do našeho penzionu/vinařství Přítluky. Už zvenku Vás vinařství učaruje, vše čisťounké, upravené, nové, opravdu jsem se hned začala těšit. Když už i parkoviště vypadá skvěle tak vevnitř to určitě nemůže být špatné :D Ujala se nás milá slečna,která nás zavedla do pokoje, pokoj byl malý,ale útulný. Nějak jsem Vám ho zapomněla nafotit, takže si s dovolením vypůjčím oficcální fotky, dokonce je tu vyfocen přímo náš pokojík.

Naše fotečka z mobilu, no není to krása?
zdroj fotek
zdroj
 Tak pohledy z venku bychom měli, a jak že tedy vypadal pokojíček?


Sami vidíte jak jsou pokoje nové, čisté a to nejen na fotce, opravdu všude bylo nádherně čito, krásně vonělo čerstvě vypraným prádlem a v ubytování nenajdete ani jednu chybičku....nooo možná jednu,ale to není chyba vinařství,ale budete si muset zvyknout na otravné zvony z kostela hned naproti, na to mi pražáci nejsme zvyklý :D První noc jsem se tedy moc nevyspala. Ale zyvknete si , navíc pokud máte tvrdé spaní stejně jako můj přítel neprobudí Vás ani kdyby Vám zvon spadl na hlavu :P  Ještě před první večeří jsme se vypravily na rozhlednu kousek od penzionu , rozhlednu Maják. 


Noo a asi je potřeba říct, že mám strach z výšek, tak hádejte kde skončil můj výšlap na rozhlednu...ale na svoji obhajobu těmi schody je vidět dolůůůů!!!!




Srabácky to jistým zezdola :D

Krásný výhled, aspoň se jím mohu pokochat na fotce :)
Cesta k Majáku je lemovaná mnoha rozlehlými vinicemi, jak jinak na Moravě :)

Po menší procházce na rozhlednu nás už čekala večeře, každý den byla dvou-chodová s karafou vody a půllitrovou karafou jejich vína. Restaurace je opět krásná stejně jako celý areál. Chválím její design a nápaditost.



První večer byl předkrmem chléb s domácí paštikou a omáčkou z mirabelkové marmelády,která byla absolutně skvěle kořeněná a celkově i paštika byla víc než dobrá s krásným servírováním. 


Hlavním chodem byl domácí guláš s knedlíčky, maso se rozpadávalo v ústech, omáčka dokonale dochucená a knedlíky luxusní!! Prostě naprosté blaho, k tomu ještě dobrá Pálava, co chtít víc? :) 


Druhý den byla v plánu návštěva Lednicko-valtického areálu, počasí bylo ovšem malinko aprílové - chvilku teplo a sluníčko a chvilku přeháňky a zataženo, takže jsem nestihly úplně vše co jsme měli v plánu, alespoň o důvod víc se sem vrátit :) Nejprve jsme zajeli do Valtic. Valtický zámek tedy nic moc, je vidět , že by nějakou tu opravu opravdu potřeboval, ani fotky interiéru nás nenalákaly zaplatit si prohlídku, takže jsem se jen prošly kolem zámku. 

Na první pohled to vypadá krásně, ale při pohledu z blízka už se taková pohádka nekoná...


V rámci areálu zámku byla i tahle kouzelná kavárna.
Na co jsem se však těšila nejvíc byla Bylinková zahrada  hned vedle zámku, kvůli ní jsem sem chtěla především!! A opravdu nelituji, na prohlídku vyšlo krásně slunné počasí a teploučko. Zahrada je nádherná, tolik bylinek, kytiček...jééé byla jsem asi v nebi. ještě by to chtělo výklad ke všem léčivkám a už by mě odsud nikdo nedostal. Tak se pokochejte pár fotkami. V rámci areálu je také maličký obchůdek...ten mě svým sortimentem dost zklamal, prodávají se tu značky které seženete i jinde, já osobně bych si představovala jednodruhové bylinky na váhu apod. Pak bych si nakoupila zásobu, takhle tedy nic moc. 

Jedna seriozní ....
A jedna natěšená na bylinkovou zahradu :D


A jdeme se kochat samotnou zahradou...

Koutek ,který je nejen kouzelný na pohled,ale jak
 bylo vidět děti ho milují, protože tu najdou
konvičky a hra na zahradníky je asi hodně oblíbená :) 











A nakonec nás potěšila místní překrásně zbarvená ještěrka,která se schovávala u Aloe vera :)
Jelikož už takhle je článek víc než dlouhý , pokračování do Lednického areálu si necháme do dalšího článku na zítra :) Snad se tip na výlet, ubytování líbí  stejně jako nám. 

Komentáře

  1. Bomba, takový článek jsem přesně potřebovala :-) stále přemýšlím, kde se svým skoro manželem strávím týden po svatbě, co nás čeká příští pátek. Protože svatební cestu plánujeme až na září a chceme projet celou (teda skoro celou :D) Itálii. Takže tohle je pro nás skvělý tip. Lednicko-Valtický areál, ani Moravu jsem pořádně ještě nenavštívila, na to, že mám zcestovanou skoro celou Evropu je to teda pěkné ostuda, tak využiji tenhle úžasný týp a snad i ubytování, apartmán vypadá moc pěkně :-) Veru z http://travelbookandcookbook.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem ráda, že jsem v rozhodování kam zajet pomohla, opravdu jsem byla hodně spokojená :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky