Výlet na Moravu + vinařství Přítluky 2.část

Ve včerejším článku jste s námi podívali na český hrad Šternberg, na rozhlednu Maják ,ale hlavně jste se s námi ubytovali ve vinařství Přítluky. Pak jsme popojeli do Valtic, kde jsme očichali bylinkovou kouzelnou zahradu a prošli se kolem Valtického zámku. Článek zde...a dnes popojedeme jen kousek od Valtic na Kolonádu na Reistně, která je pouhé 2 km od zámečku Valtice. Kolonáda je opravdovou dominantou okolí ... je to takové příroda, vinice, louka a šup Kolonáda :) Kolonáda slouží hlavně jako vyhlídkové místo do okolí, je veřejnosti za drobný poplatek zpřístupněna a je z ní opravdu kouzelný pohled na krajinu.

Když jsme se dostatečně pokochali výhledem, popojeli jsme autem do Lednice, kde jsme si na oběd vyhlédli restauraci U Tlustých, na internetu měla dobré recenze a i se nám líbila nabídka jídla. Restaurace má krásný interiér i zahrádku, obsluha je  velmi milá a profesionální. Ihned nás upozornili, že jsou skoro plně obsazení a na jídlo se může čekat až 40 minut, tak jestli nám to nevadí. No je to dlouho,ale nikam nepospícháme takže usedáme na zahrádku a poroučíme si domácí okurkovou limonádu, která je povedená na jedničku a krásně nás osvěžila. Jako první chod volíme Domácí drůbeží vývar , no a tady už první kámen úrazu, vývar byl málo výrazný a slabší, navíc velmi málo osolený, to bych asi ještě přežila, nudle byly domácí a i zde bylo dost kuřecího masa..no ale pardon jenom v mém talíři jsem našla celkem 4 chrupavky a kost? V přítelově talíři zas byl velký kus kůže a chrupavka. No vzhledem k tomu, že jsme nebyly ve špeluňce mě to dost zklamalo, polévka navíc stála 56,- bez pečiva, takže si mohli dát tu práci nedávat tak co tam nepatří!

Druhý chod jsem si vybrala z denní nabídky - steak z kuřecích stehen s grilovanou zeleninou a pečeným bramborem. Maso bylo výborně ochucené,ale brambory spálené a cuketa ,které bylo v zelenině nejvíce byla hořká, že se téměř nedala jíst :/ Co bylo dobré byly kousky kukuřice. Takže hodně slabé jídlo..

Přítel si vybral ze stálé nabídky - Burger Minaret v domácí bulce se salátkem Coleslaw za 179,- , vzhledem k tomu, že součástí nebyly hranolky jsem si myslela, že salát bude větší místo přílohy, bohužel salátu byla pouze jedna vrchovatá polévková lžíce :( Takže si přítel přiobjednal hranolky, ty dorazily nikoliv domácí ,ale mražené! Slabota střídá zklamání. Naštěstí alespoň burger byl dobrý s vynikající domácí bulkou, na kráse mu jen ubíralo, to že slanina nebyla skoro vůbec opečená. Takže suma sumárum, po téhle jedné zkušenosti bych se sem ani omylem nevrátila. Zaplatily jsme 600,- a odcházeli jsme nespokojení, což se mi tedy nelíbí,za mě si tedy vyberte jinou restauraci a sem jen když budete mít chuť hrát ruskou ruletu zda se trefíte do jídla co kuchař umí nebo to bude stát za nic.

Takže se značně zkaženou náladou z nepovedeného oběda jsme se vydali k zámku Lednice a ten nám  ji rozhodně vylepšil :) Je to opravdový skvost!! Krása. Prohlídku jsme uvnitř bohužel nestihly, na okruh I. ,který jsme si vybrali bylo na dvě hodiny plno, takže zase o důvod víc sem příští rok jet znovu. Prošli jsme si tedy velmi krásnou zahradu a nafotili pro Vás nějaké ty pěkné fotečky.

Pak jsme navštívili v areálu zámku naprosto úžasnou Show s dravci, trvala hodinu a ani minutu jsme se nenudily, byla to zábava, moderátor / sokolník byl nepřekonatelný a sršel vtipem a samotná show s dravci byla úchvatná. Navíc cena vstupenky jde především na dravce, jelikož nemají moc sponzorů. Což nechápu takové skvělé představení, doufám, že příští rok ho stihneme znovu, kdy se Vám totiž poštěstí že vám přistane za záda třeba sup?:)))

Bohužel nám potom začalo pršet, takže jsme výlet zkrátily a vrátily se na penzion o něco dříve než bylo v plánu. Trochu jsme si odpočinuly na pokoji a vydali se na druhou večeři. Polévka byla fazolová ( a fazolemi tedy nešetřily :) s dokřupava opečenými pálivý krutonky, skvělé, porce byla ovšem obří takže jsem ji nedojedla celou abych vůbec měla místo na druhý chod. Který byl skvostný, na másle pečený pstruh s bramborem a dipem s mrkvičkou a grilovanou cuketou. Opět skvělé! A k tomu jak jinak než bílé vínečko a karafa vody. Ještě , že jsme si po nepodařeném oběde zlepšily chuť! :)

Další den bylo ovšem pondělí a to jsme zapomněli ,že hrady i zámky jsou zavřené, takže nás čekalo dlouhé vyspávání na pokoji  a pak šup na snídani, byla každý den až do deseti a výběr byl velký - dobrá káva, velký výběr čajů, velký výběr slané i sladké snídaně plus místní ovoce. Poté jsme si prošli Brno a podívali se i do nákupního centra , kde přítel ulovil nějaké ty módní kousky :)) Večer procházka opět na rozhlednu Maják a pak večeře. Čekal nás kuřecí vývar s domácími nudlemi -  a ten byl skvělý, takže z lednické restaurace by se měli přijet do Přítluk něco přiučit! Hlavní jídlo bylo pečené kuře, salátek a rýže. Salát překvapil , že i když byl z ledového salátu byl příjemně nakysle ochucený, masíčko se jen rozpadalo a celkově vše bylo dobře ochucené. Takže i poslední večeře nám vykouzlila na tváři spokojený výraz. Místní kuchař je opravdu šikula.

Dále nás čekala ochutnávka místních vín (mají celkem cca 20 svých vín - bilé, červené, růžové i perlivé ) , která byla příjemným zakončením večera. Udělali jsme si pár poznámek jaká vína si chceme ráno odvézt sebou domů a ještě zaskočily na sklenku bílého Aurelia, které bohužel už neměli na nákup domů, což je škoda, bylo vynikající!!! K vínečku jsme si ještě objednali domácí škvarkovou pomazánku s pečivem a jelikož už jsme byli lehce "ovínění" zapomněla jsem Vám jídlo vyfotit, ale stejně jako ostatní dobroty i tohle stála za to.

Druhý den jsme se nasnídali, koupily nějaký dobrá vína domů a vydali se ne zpět domů,ale na velmi zajímavou prohlídku a kam? Ti kdo sledují Instagram už určitě vědí...ale malá nápověda, směr Olomouc a konkrétně Litovel...a co  tam v dalším článku a věřte , že Vás to bude moc a moc zajímat.