Bylinkové carpaccio

Dnes si vyjedeme opět do Itálie a tentokráte do Benátského regionu, který se rozkládá od Alp až po Jaderské moře, takže je tu i velmi rozmanitá gastronomie. A rozdíly jsou tu opravdu markantní - v přímořské oblasti samozřejmě převažují lehounká rybí jídla a rozmanitost pokračuje až po hutné selské speciality, které pořádně zasytí. A jelikož mi tu máme nyní počasí víc než teplé je potřeba připravit si něco studeného a hlavně lehkého, přeci jen trávit teď víc času v kuchyni není to po čem toužíme. 


Proto jsem pro Vás vybrala  Hovězí Carpaccio s bylinkami, protože právě tenké plátky hovězího mají svůj prapůvod v Benátkách, kde ji v 60.letech proslavil Giuseppe Cipriani ve svém hotelu, když tuhle dobrotu nachystal při výstavě renesančního malíře Vittora Carpaccia na jehož počest pokrm i pojmenoval. A nyní je známý a oblíbený po celém světe :) My si ho dnes připravíme v méně tradiční verzi s bylinkami a s vynikajícím Benátským oleje z Vinodoc. 


Pro tento recept mi byl zaslán jeden z nejlepších olivovým olejů z Benátek. Má krásnou zlatavě-žlutou barvu s lehce zelenými odlesky a vůně i chuť je hodně lehoučká. Podle mě se jedná o jeden z nejlepších jemných olejů, je ideální i na ryby nebo do salátu kde pouze podtrhne chuť jídla,ale nenaruší ho. Pokud bych si měla ze všech olejů vybrat právě jen jeden bude to olej Veneto-Valpolicella DOP 2014 od firmy Bonamini. 

Ingredience pro dvě osoby jako večeře:

  • 150-200 g hovězí svíčkové ( nenahrazujte levnějším masem, nebude to ono )
  • sůl
  • pepř
  • Extra panenský olivový olej Veneto-Valpolicella
  • pečivo k podávání
  • piniová semínka
  • kůra z jednoho velkého citronu
  • šťáva z citronu
  • pecorino
  • čerstvá petrželka
  • čerstvá bazalka
  • polníček
Nejprve si nachystáme maso, je potřeba mít velmi,ale opravdu velmi ostrý nůž, kterým se pokusíme nakrájet co nejtenčí plátky hovězí svíčkové. Je potřeba zdůraznit - pozor na prsty :) Já tuhle práci nechala na trpělivějším partnerovi,jelikož já jsem v kuchyni spíše ten netrpělivý rychlík. Když máte nakrájeno, je potřeba maso pořádně razítkem ( plochá strana paličky ) rozklepat, já mám Carpaccio ráda extra tenké, takže se mi plátky až trhají ,což mi vyhovuje. Někdo má naopak radši, když cítí víc strukturu masíčka, takže přes folii rozklepejte podle toho jak tenké maso máte rádi. 


Teď už jen pokapeme talíř olivovým olejem, opepříme, osolíme a na něj poklademe plátky, opět pokapeme oleje, opepříme, osolíme a pokapeme čerstvou šťávou z citronu podle chuti. Posypeme nahrubo nasekanými bylinkami smíchanými s polníčkem, poměr bylinek je 2:1 v prospěch petrželky. Poté posypeme piniovými semínky, citronovou kůrou a strouhaným sýrem. A máme hotovo. Carpaccio s bylinkami je o trochu výraznější než klasická úprava, ale o to zajímavější. 

Dobrou chuť

Komentáře

Oblíbené příspěvky