Bio krekry od Zemanky

Dnes mám pro Vás článek ve formě recenze a to na slané krekry od Bio pekárny Zemanka, kterou už většina z Vás dozajista dobře zná. Jedná se o zdravé sušenky, krekry, pečivo apod. vyráběné s láskou a hlavně z poctivých surovin. Já jsem od nich sem tam kupovala spíše sladké sušenky,když jsem chtěla mlsat,ale tolik nehřešit a mít jistotu , že v sušenkách nebude víc chemie než kvalitních ingrediencí. Takže když jsem na ochutnání dostala nejen sladké sušenky, ale i slané krekry - Špaldové bio krekry se sýrem a slunečnicí a Špaldové bio krekry se sezamem a sojovou omáčkou byla jsem opravdu zvědavá jestli mi budou chutnat a hlavně co na ně přítel,který je typickým zastáncem komerčních slaných brambůrek, které já tedy nemusím. Sice umělá chuť je dovedená k dokonalosti a nutí vás chytře, vyloženě sežrat celý pytlík brambůrek. Ale ty pocity poté za to nestojí, je Vám těžko a věřte , že ta kupa soli a chemie za tu chvilku obžerství nestojí, já už je nejím vůbec, nedělají mi dobře a nestojí mi to za to. Ale upřímně ruku na srdce ,když si večer otevřete lahev vínka nebo v létě si jdete sednou na terasu či balkon se studeným pivečkem v ruce...no prostě chuť něco slaného zobat si Vás vždycky najde. Odolají jen ti nejlepší,ale co si dáme my co nechceme hnusy s tunou soli v sáčku? Já vím jsou tu slané oříšky,ale chce to něco nového ...slané ořechy už nemůžu ani cítit, jsem jich přejedená a stejně mi mnohem víc chutnají na sladko..Takže je dobře , že Bio pekárna Zemanka přišla i se slanými dobrotami...no jdeme testovat.


Špaldové bio krekry se sýrem a slunečnicí
Tyto krekry jsou bez obsahu vajec a palmového oleje, dále obsahují jak hladkou tak právě i celozrnnou mouku pšeničnou a špaldovou, líbí se mi, že obsahují nerafinovanou mořskou sůl ,která je o něco lepší než obyčejná a já sama jinou domů nekupuji. Co mě však překvapilo je , že i tady je sojová omáčka v malém množství a už chápu proč jsou chutě obou druhů docela podobné. Což je pro mě trochu škoda, mohly by se víc odlišovat. Líbí se mi,ale zase použití českého bio eidamu z mlékáren v Polabí. Takže se složením jsem v pohodě a oproti brambůrkům fajn změna.


Ale hlavní co Vás asi jistě zajímá je jejich chuť a vůně. Voní po sýru takže poznáte jaký druh zrovna jíte, nejsou drobivé což oceňuji a chutnají velmi dobře. Slané jsou tak akorát, takže milovník obyčejných brambůrek bude zaskočen,ale já jsem rozhodně všemi deseti pro nejíst ty přesolené hnusy. Tady je sůl opravdu jemně zastoupená, tak aby nepřehlušila ostatní suroviny jako je právě slunečnice a sýr. Kombinace je výborná a k vínu se skvěle hodí. Výhodou je i to, že vám na uspokojení chutí stačí maximálně polovina malého sáčku, nesníte je všechny, suroviny jsou kvalitní a opravdu stačí na uspokojení chutí po slaném jen troška, takže i když se Vám zdá sáček malý a cena oproti tomu vyšší za mě se vyplatí, přijmu méně kalorií a mnohem lepší suroviny do těla, navíc mi sáček vystačí bohatě na dva večery. Takže za mě super dobrota. 

Výživové údaje na 100 g
Energetická hodnota 1712 KJ /410 kcal
tuky 20 g
z toho nasycené mastné kyseliny/nasýtené mastné kyseliny 4,4 g
Sacharidy 45 g
z toho cukry 1,0 g
bílkoviny/bielkoviny 12,4 g
sůl/ soľ 2,3 g
Hmotnost výrobku: 100g

Potěší všechny vegany, protože neobsahují ani stopu po živočišné surovině, navíc jsou opět bez palmového tuku. Složení je až na živočišné složky skoro totožné, proto právě ta velmi podobná chuť! Řekla bych, že prostě výchozí těsto je stejné a jen se vyšperkuje ostatními přidanými suroviny, takže vždy chutnají krekry dost podobně, což vidím jako jediné mínus. Tady o něco víc vnímáte sójovou omáčku a jemný sezam, ale které jsou lepší nebo horší říct nemohu, chutnají docela podobně a obě příchuti jsou skvělé. Jediné v čem mohu radit je co k těmto krekrům popíjet. A to k sýrovým určitě víno a k těmto se o něco lépe hodí pivečko :) 


Opět mají nedrobivou strukturu a platí pro ně stejné pravidlo jako pro předchozí, stačí na uspokojení chuti opravdu málo, což je velkou  výhodou. V nabídce ještě mají dýňové a rozmarýnové , ty se možná od sebe budou lišit mnohem více, takže pokud jste již nějaké jiné ochutnali budu velmi ráda za komentář,které mi doporučujete apod. :) A co na krekry přítel? No snědl mi polovinu od obou :)) Přišli mu dost podobné a kromě výtky, že by to chtělo víc sýra mu oboje dost chutnali, až tak , že jsem před ním zbytek radši schovala ..no musí mi něco nechat až si večer otevřu víno :) 


Výživové údaje na 100 g
Energetická hodnota 1811 KJ /434 kcal
tuky 23 g
z toho nasycené mastné kyseliny/nasýtené mastné kyseliny 4,2 g
Sacharidy 44 g
z toho cukry 0,9 g
bílkoviny/bielkoviny 11,6 g
sůl/ soľ 2,4 g
Hmotnost výrobku: 100g


Komentáře

  1. Já měla dýňovo česnekové, čekala jsem výraznější chuť, ale stejně jsem je nakonec spokojeně spořádala (ne najednou). Asi to je o zvyku. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky