Lahodně s Ellou každý den

Dnes už asi pomalu není nikdo, kdo by neznal Elle Woodward a její zdravé recepty a celý systém stravování. Lahodně s Ellou je již druhou kuchařkou téhle autorky, kterou si zamiloval kde kdo. Ona je totiž chodícím důkazem , že na stravě záleží a díky své nemoci sama musela razantně změnit jídelníček a tím zlepšit i svůj zdravotní stav, což se jí povedlo. To je vše hezké...ale jak asi znáte můj blog, není rozhodně jen o zdravém jídle,ale spíš o jídle vařeném s láskou a to je někdy zdravé a někdy pěkná kalorická bomba.


Vegetarián ani vegan nejsem i když i tuto kuchyni miluji a ráda zařazuji do svého jídelníčku. Navíc  pokud vyrážíme do restaurací většinou volíme Vegetariánskou či veganskou abychom vyzkoušeli něco nového, ochutnali suroviny ,které doma moc neumíme připravovat apod. Takže i když už jsem předtím měla v rukou první kuchařku Elly , přiznám se moc mě nezaujala, bylo zde hodně teorie, málo fotek a celkově nevím, nějak to prostě nebylo zrovna pro mě. Ale nedalo mi to šílenství kolem této hezké a od pohledu milé brunetky a začala jsem sledovat její Instagram a fotky co přidává se mi moc líbí a ona , jako taková je mi víc než sympatická. Takže ,když přišla nabídka sepsat recenzi od Knihy Dobrovský, kývla jsem a těšila se jestli druhá kuchařka změní můj postoj a na jaro budu mít v arzenálu pro Vás čtenáře víc zdravých receptů.




Kuchařka dorazila a musím uznat, získala si mě a to hodně. Je totiž trochu jiná než první, obsahuje víc krásných fotek a opravdu velmi povedených. Takže po vizuální stránce si rochňám, člověk prostě jí i očima a nic mě nedokáže nalákat jídlo zkusit nachystat doma jako pěkné fotečky. Občas se mi až spustí sliny a prostě se zvednu a jdu hned vařit.




Pokračování knihy Lahodně s Ellou je totiž víc praktické a učí nás jak si doma snadno a rychle nachystat zdravé vegetariánské dobroty. A věřte mi všechny recepty do jednoho bych chtěla ochutnat a opravdu mě zaujaly. Recepty Ella koncipovala tak aby se dali zvládnout i po příchodu z práce a musím uznat tohle rozhodně bude moje nejmilejší kuchařka na téma zdravé jídlo. Za mě je to velmi krásná , praktická a povedená kuchařka,kterou doporučuji všem co chtějí do svého jídelníčku zařadit více zeleniny a zdravých surovin,ale zároveň jim nejde o to prokousat se miliony stránkami teorie, filozofie apod. Za mě musím moc poděkovat knihkupectví Knihy Dobrovský za překrásnou knížku do mé sbírky.




"Všichni jsme se zbláznili do rozkošné Elly... Je velkou postavou v oblasti zdravé výživy." (Times)

"Pokud jste někdy hledali recepty, které změní váš životní styl, pak je Ella vaše holka! Její přístup k jídlu, výživě a dietám je svěží, komplexní a vyvážený." (Radio Times)




Jako první jsem se rozhodla vyzkoušet velmi jednoduchý recept na snídani nebo svačinku, klidně i sebou do práce. Podstatou snídaně jsou chia semínka a mandlové mléko, což by nebyla tak zvláštní kombinace , mě však zaujalo přidání mandlového másla. To jsem ještě nezkoušela a výsledek byl výborný. Elle přidává ještě javorový sirup, který jsem,ale nepotřebovala stačila mi výraznější chuť mandlového másla a ještě jsem vynechala konopná semínka, ty mi přišla moc výrazná,ale klidně si je přidejte pokud máte rádi výrazné chutě. 



Ingredience na dvě velké porce:

  • 500 ml mandlového mléka
  • 10 lžic chia semínek
  • 2 lžičky kokosového oleje
  • špetka skořice
  • špetka mlětého zázvoru
  • 2 lžíce mandlového másla
  • borůvky
Ideální je nachystat vše večer předem aby se chia semínka dokonale nasákla mandlovým mlékem a krásně tak zahustila jeho konzistenci. Takže smícháme chia, kokosový olej a mandlové mléko. Dáme do lednice a ráno vše dobře promícháme, vmícháme mandlové máslo a koření. Pokud chcete můžete dosladit vše javorovým sirupem. Rozdělíme do misek a posypeme borůvkami. 


Uznávám, že přidání borůvek a mandlového másla udělá z chia snídaně opravdu luxusní a mnohem lepší záležitost! Takže určitě vyzkoušejte. 


Dobrou chuť


Komentáře

  1. Ta kniha vypadá skvěle, prvnímu dílu jsem se vyhýbala, kvůli velké masáži naprosto ze všech stran, ale po téhle se ještě podívám. ;)

    Dívka z venkova

    OdpovědětVymazat
  2. Ellu zbožňuju, tuhle knihu jsem si taky koupila a moc ráda z jejích receptů vařím :) hlavně je fajn, že to není nic extra složitého a zvládne je každý. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Veronika - první díl mě opravdu tolik neoslovil,ale za to druhé vydání je opravdu skvělé :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nikola - Jojo jsou lehké, rychlé a přesto skvělé :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky