VinoDOC aneb kvalitní Italská vína

Dnes tu pro Vás mám tip / recenzi na skvělý eshop s Italským výběrovým vínem. Jak jistě víte dlouhodobě spolupracuji s eshopem VinoDOC při tvorbě receptů k vínu a nyní převážně s jejich skvělými olivovými oleji. Takže jsem u nich již vyzkoušela mnoho lahví vynikajícího vína,ale hlavně už si jinde ani neobjednávám,protože na kvalitu a skvělý servis si člověk zvykne hned a už nechce nic jiného. Tento článek předesílám není součástí naší přátelské spolupráce,ale pouze moje iniciativa. Chci Vám totiž představit eshop s "přidanou" hodnotou, kde Vám vína vždy dojdou dokonale zabalena, takže ani "jemné" zacházení pošty či zásilkové služby na obsah nebude mít vliv. Ale pěkně postupně...


VinoDOC je samo o sobě slovní hříčka - spojení slova VÍNO a DOC, což je zkratka kterou se v Itálii označují vína s kontrolovaným původem , tzn. vína pouze z určité oblasti s tradicí. V nabídce tedy nenajdete jiná ne Italská vína a dále také skvělé Extra panenské olivové oleje, opět samozřejmě z Itálie.



Ve vinné nabídce najdete vína podle regionu , například Benátsko, Lombardie, Toskánsko a mnoho dalších. Po roz-kliknutí dané oblasti máte k dispozici krátký úvod s mapou ,kde se daný region v Itálii nachází plus jaké druhy vína se zde pěstují atd. Poté už si můžete vybírat z nabídky z daného kraje.


Pokud dáváte přednost výběru podle druhu vína také není problém, ale nehledejte tu klasické rozdělení na bílé, růžové nebo červené. Ale spíše opravdu podle druhu jako například Amarone, Prosecco, Barolo atd. Nebojte se pokud nevíte co jaký pojem znamená po kliknutí se opět vše dozvíte.


U každého vína najdete i stručný popis odrůdy, délku zrání a množství alkoholu. Dále popis samotného vína a také kratší doporučení k jakému jídlu se hodí. Pro opravdové milovníky vína je tu také několik druhů hodnocení ,které naleznete skvěle vysvětlené zde a každé víno má u sebe i hodnocení označené symbolem či počtem bodů. Takže výběr bude o to jednodušší a vyznají se tu jak začátečníci tak i opravdoví odborníci. Každý si tedy přijde na své :)

Jednou z hlavních předností tohoto eshopu je podle mě absolutně zodpovědný přístup k balení vín! Já osobně jsem se vždy poměrně dost bála víno objednávat online kvůli zabalení, často se mi stalo , že zásilkové služby prostě nejsou k balíkům vůbec šetrné a zvlášť lahve a celkově sklo tím dost trpí. Párkrát už jsem byla nucena reklamovat oleje nebo vína u jiných eshopu z důvodu špatné manipulace při převozu. Takže jsem pak raději nakupovala v obchodech , kde mě osobně třeba jako laikovi vadí buď nekvalifikovaná obsluha nebo naopak značně "nafoukaná",  když zjistí že o víně tolik nevím , koukají na mě z patra a nemají ani chuť nic vysvětlovat. Proto dávám  přednost eshopům, kde si všechny informace v klídku dohledám, vše si o víně přečtu a v případě potřeby mohu napsat email a požádat o radu. Což tady funguje skvěle. A balení ? Tak toho se bát rozhodně nemusíte.


Domů Vám přijde obří papírová krabice, kde se lahve navzájem nedotýkají a jsou po celém svém povrchu dokonale chráněná, viz fotografie.


Dosud se mi nestalo, že by si s balením někde dávali takovou práci a věnovali lahvím takovou péči.
A za tohle mají u mě absolutně jedničku s hvězdičkou!! A vřele doporučuji. 


A co se týče vína rozhodně si nemám na co stěžovat, mám už své favority ,bez kterých si klidné chvíle se sklenou neumím představit. Nemá cenu tu konkrétně doporučovat určité druhy, každému chutná něco jiného. Ale co musím vyzdvihnout  jsou růžová vína, ty mi zde snad chutnají úplně všechna a také Prosecco či Moscato vřele doporučuji aneb ideální holčičí pití. Na léto jako dělané.

Itálie je hodně známá i svými vynikajícími červenými víny, ty já osobně zatím nepreferuji,ale známí si je nemohou vynachválit. A pokud jste zrovna abstinenti rozhodně doporučuji podívat se i do sekce olivových olejů. 


V nabídce nalezete opět Oleje z různých krajů a na mýtus,že každý olivový olej chutná stejně rozhodně zapomeňte. U vín stejně jako u olejů platí , že kvalita je opravdu znát nejen na chuti,ale i na vůni. Tyto olivové oleje už za jiné nevyměníte, za to vám ručím. Voní opravdu po olivách, mají odlesky zlatavé, zelenkavé a chutí Vám jednou budou připomínat středomořské bylinky, příště třeba pikantní tóny pepře a jindy ucítíte doslova léto na jazyku. Já osobně už do kuchyně nepustím olivový olej ze supermarketu!! Ano jsou dražší,ale ta chuť je nezaměnitelná a nikdo neříká , že je do pokrmů musíte lít po litrech, stačí trochu a vyzdvihne to jídlo na úplně jinou úroveň.Více o olejích zde.


V nabídce eshopu najdete i Tématické řady,které jsou vždy zaměřené na určité druhy vín - Itálie pro začátečníky, Letní osvěžení, Skvělá červená vína, Grilovací sezóna a mnoho dalších. Výhodou je ulehčení výběru a ušetříte i nějakou tu korunku. Nebo můžete využít i jako ideální dárek pro milovníky dobrého pití.

Pro opravdové milovníky tu je i sekce Raritní vína, tedy vína špičková a opravdu zajímavá. Najdete tu poklady od 700 korun až do deset tisíc, takže Vaše chuťové pohárky si určitě přijdou na své :)

Pokud chcete poodhalit tajemství vín, olejů a celkově se inspirovat nebo se něco zajímavého dozvědět neměl by Vám uniknout ani jejich Blog. Kde najdete i mé recepty na Italské dobroty, které si určitě zvládnete nachystat bez problémů i vy doma.

Doufám, že jsem Vám pomohla s výběrem a já osobně ještě jednou děkuji za možnost spolupracovat s tak kvalitním eshopem jako je právě VinoDOC. To se pak recepty vytvářejí sami :)

Co Vy a Italská vína? Znáte? Máte nějaká oblíbená? 


Komentáře

Oblíbené příspěvky