Cizrnový čokodort

Tenhle dortík je snadný jako facka a velmi dobrý. Recept jsem našla u skvělé Barborky alias – Máma v kuchyni (blog doporučuji i pro „nemaminky“, najdete zde hodně zajímavých receptů) a zaujal mě natolik, že jsem se rozhodla vyzkoušet ho.


Je zajímavé, že neobsahuje vůbec mouku, a navíc je z cizrny. Tu mám hodně ráda, ale ještě jsem jí nezkoušela v žádném receptu na sladko. Překvapivě zde není poznat, je sice cítit, že je zde něco malinko jiného než standardně, ale nerozklíčovala bych, že jsou to zrovna luštěniny. Dort není suchý, naopak hodně vláčný a je i poměrně sytý, stačí tedy menší kousek na porci. Recept jsem pozměnila jen v sladkosti, jinak je vše podle Barborky. Tak jdeme na to.



Ingredience na dort o průměru cca 25 cm:

  • 400 g cizrny (váha samotné cizrny, bez nálevu)
  • 3 vajíčka
  • Cca 90 g medu – já použila svůj milovaný kokosový sirup a na podruhé jsem zvolila javorový, a to je teprve dobrota
  • Cca 50 g kakaa, můžete i trochu víc, pokud máte stejně jako já rádi intenzivní čokoládovou chuť nebo nahradit karobem, jen díky němu bude chuť zase o něco jiná, zvláštní
  • ½ balíčku prášku do pečiva
  • Oblíbené ovoce – jahody, maliny, borůvky apod.
  • Na polevu – vanička tvarohu plnotučného + kelímek ricotty (mascarpone nedoporučuji, pak je krém moc těžký) + kokosový nebo javorový sirup



Do mixéru dáme cizrnu a postupně rozmixujeme spolu s vajíčky. Poté do směsi vmícháme kakao, kypřicí prášek a sirup, vše přesuneme do pečícím papírem vyložené formy a dáme péct do trouby předehřáté na 180°C. Pečeme asi půl hodinky. Poté vyndáme z trouby a necháme vychladit.

Smícháme suroviny na krém a dort jím potřeme, pokapeme sirupem, ozdobíme ovocem a ihned tuhle bezlepkovou dobrotu podáváme.


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Vypadá to hodně dobře, ukládám si to na nějaký příští víkend. Já teď zkoušela fazolové brownies, recept dám brzo na blog. Díky za tip. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vynikající, jednoduchý na přípravu a krásně vláčný :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky