Kakaové crinkles aneb návykové cukroví

Crinkles asi není cukroví,které zná každý a hlavně není rozhodně jen receptem na svátky a Vánoce,ale hodí se kdykoliv když čekáte návštěvu nebo doma milujete čokoládovou chuť. Já je letos vyzkoušela poprvé a překvapila mě jejich absolutní jednoduchost, jemnost a úžasná čokoládová chuť. Od té doby jsme je doma dělaly již dvakrát , na Silvestra pro přátele a pak na narozeniny kamaráda :) A vždy měly neuvěřitelný úspěch.


Určitě se nevyplatí dělat je nějak extra do zásoby, jelikož nejlepší chuť si uchovávají maximálně dva týdny, to jsou měkké, vláčné a jen se rozplývají na jazyku, poté již začínají tvrdnout a není to ono. Na recept potřebujete jen pár surovin a o to musí být kvalitnější, dvě nejdůležitější suroviny jsou tedy velmi kvalitní kakao a dobré máslo, já kupuji buď farmářské nebo od Gran Moravia, to je totiž vždy dostupné v síti jejich obchodů La Formageria.

Ingredience na cca 30 ks menších crinkles:

  • 65 g kakao
  • 200 g krupicového cukru ( pokud chcete méně sladké s karamelovým nádechem můžete použít i třtinový cukr )
  • 55 g másla, změklého
  • 2 rozšlehaná vejce
  • 1 lžička mandlového extraktu
  • 130 g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • špetka soli
  • moučkový cukr na obalení
Nejprve utřeme máslo s cukrem a poté postupně přidáme všechny suroviny, vypracujeme lepivé těstíčko, které dáme odležet do lednice na dvě hodinky. Troubu předehřejeme na 175°C a plechy vyložíme pečícím papírem. 


Z těsta tvarujeme menší kuličky,které ihned obalujeme poctivě ze všech stran v moučkovém cukru, poté dáme péct na deset minut, čas je tu opravdu potřeba dodržovat aby uvnitř zůstaly krásně měkoučké!! Poté jen necháme vychladnout a kocháme se jejich krásným rozpraskaným vzhledem :) 

Dobrou chuť






Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Taky mi to pěkně dlouho trvalo než jsem se do nich pustila,ale stojí to za to :)

      Vymazat
  2. Tyhle sušenky jsem si našla v Apetitu, kde byla v receptu cuketa a zkoušela jsem je udělat - PARÁDA!! Fakt super a díky cuketě mi připadalo, že jsou přece děsně zdravé :D Tu tunu cukru jsem dělala, že nevidím :DD

    A.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky