Špagety s kadeřávkem aneb 5 Ingrediencí Jamieho Olivera

To, že jsem obrovskou fanynkou Jamieho Olivera asi není žádné tajemství, takže když mi byla zaslána jeho nejnovější kuchařka 5 INGREDIENCÍ zajásala jsem, protože jsem si ji stejně chtěla hned pořídit do sbírky. Kniha je opět plná nádherných fotografií a je dělaná pro všechny ty, kdo nechtějí trávit v kuchyni hodiny a přesto chtějí kvalitní a dobré jídlo. Kuchařka je dělaná tedy hravým stylem a každý recept je tvořen 5-ti hlavními surovinami. Na jedné stránce tedy máte fotku dobroty a na druhé straně recept, seznam ingrediencí a jejich fotky plus je vše šikovně doplněné o nutriční hodnoty!! Takže skvělé i pro ty z vás co si hlídají linii nebo jen chtějí vědět v jakém podílu jsou zde zastoupené tuky, bílkoviny atd. Takže opravdu moc šikovné.


Kuchařka je velmi jednoduchá, srozumitelná a přesto zajímavá. Takže je podle mě vhodná jak pro kuchaře začátečníky tak i pro pokročilé, jelikož nápad na kombinaci surovin je občas hodně zajímavý. Mě kniha hodně zaujala, je to netradiční a zas trošku něco jiného do sbírky.


Určitě tedy stojí za to si knížku koupit a vy se zde u mě můžete těšit hned na několik receptů z této kuchařky. Jako první si dáme Špagety s kadeřávkem, které se staly mou stálicí a už jsem je od té doby dělala několikrát. Hlavní surovinou je zde tedy kadeřávek,který má zajímavou lehce oříškovou chuť a pro tento recept je ideální surovinou.


Ingredience pro dvě osoby:

  • 150 g špaget
  • 2-3 stroužky česneku ( množství podle toho jak silný máte česnek, nesmí přebít ostatní chutě )
  • cca 200 g kadeřávku, zbaveného tuhých stonků
  • sůl
  • pepř
  • cca 30-40 g parmazánu 
  • cca 30 g ricotty
  • extra panenský olivový olej
Takže klíčové jsou zde tyto suroviny: kadeřávek, špagety, ricotta ,parmazán a česnek

Nejprve si dáme vařit dobře osolenou vodu na těstoviny a do menšího hrnce vodu na kadeřávek, osolenou o něco méně. Do vroucí vody vhodíme listy kadeřávku a stroužky česneku, vaříme pět minut. 


Do mixéru vlijeme zhruba dvě lžíce olivového oleje, přidáme parmazán, vhodíme česnek a kadeřávek, vše umixujeme na hladkou pastu. Nyní se trošku rozcházím s původním receptem, ten velí ricottu jen tak poházet navrch, já mám ovšem ráda víc propojenou chuť, takže doporučuji ricottu přidat do mixéru, vše ochutit solí a pepřem a ještě párkrát promixovat. 

Uvaříme si těstoviny al dente a rychle je vmícháme s troškou vodu z těstovin do kadeřávkové směsi. Vše popřípadě ještě dochutíme pepřem a solí. Ihned podáváme ozdobené kousíčkem ricotty. 

Dobrou chuť

Komentáře

Oblíbené příspěvky