Mrkvové lívance s čokoládovou omáčkou

Taky na podzim tak nějak víc mlsáte? Já tedy jo, venku je pochmurno a důvodů proč si zlepšit náladu je víc než dost ...no upřímně jakmile je někde čokoláda potřebujeme vůbec důvod proč mlsat? :) Myslím, že ne. Tyhle mrkvové lívance jsou krásně vláčné a sytější než klasické, navíc jsou moc dobré i druhý den polité třeba jen javorovým sirupem. Ale já k nim měla na ochutnání Karamelový krém s čokoládou od Uncleroys. 





A jsem ráda, že jsem si tuhle dobrotu vybrala, tedy prásknu to hlavně přítel, který mi po ochutnání vysvětlil , že se tahle omáčka rozhodně nehodí na polévání ,ale že to je klasická "lžičková omáčka" tedy , že se musí ujídat jen tak sama o sobě :D No byl to boj,ale povolil mi použít jí aspoň na tenhle recept pro Vás, jinak k ní asi nemám přístup. Je totiž víc než dobrá, hodně hustá , takže je ideální například na dorty, na vánoční cukroví, na sušenky apod. Pokud ji budete chtít použít stejně jako já na polévání palačinek, lívanců, zmrzliny apod. chce to nechat ji pár sekund ( stačí bohatě 5-10 sekund na střední teplotu) ohřát v mikrovlnce a jde nalévat krásně. Upřímně až ji ochutnáte stejně jí budete ujídat jen lžičkou :)



Ingredience pro 4 osoby:

  • 260 g na jemno nastrouhané mrkve
  • 250 g hladké mouky
  • 3/4 prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1-2 lžičky perníkového koření 
  • 240 ml podmáslí
  • 1 lžíce ořechového oleje dle vašeho výběru ( já použila výraznější vlašský,ale skvělý bude i lískový nebo kokosový )
  • 3 lžíce třtinového cukru
  • 2 celá rozšlehaná vejce
  • plus čokoládovou omáčku na polití, pokud nemáte postačí rozehřátá hořká nebo mléčná čokoláda či javorový sirup

V jedné míse smícháme všechny suché suroviny - mouku, sodu, koření, cukr, kypřicí prášek. V druhé dokonale prošlehejte podmáslí, vajíčka a olej. A teď vše dohromady, vznikne hustší těsto s kterým se výborně pracuje i bez oleje na dobře rozpálené pánvičce. Nyní tedy jen opékáme z obou stran, pokud chcete přeci jen tuk doporučuji neutrální slunečnicový nebo kokosový , po kterém budou palačinky božsky vonět. Omáčku lehounce zahřejte a polijte jí tyhle božsky dobré palačinky a už jen mlsejte :)


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Mrkvové lívance jsem ještě nedělala, děkuji za typ :) I když u mě by to bylo trochu obtížnější všechno nahrazovat sójovými výrobky, ale stojí to za experiment :) Ale možná si zkusím zaexperimentovat trochu víc a pokusím se o dýňové lívance. Zajímala by mě ta chuť.

    OdpovědětVymazat
  2. Lady Es - já mrkvové už několikrát a vždy mooooc dobré :) Ale viděla jsem i mnoho dýňových a ty vypadají také božsky

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mlsám rozhodně víc teď na podzim :D Skoro pořád, až mě to děsí. A ta omáčka vypadá fakt báječně, dlouho by mi nevydržela :D Jinak lívance mají super barvu a veřím, že s tou mrkví musí být extra vláčné.

    OdpovědětVymazat
  4. Catalina, mám to stejně :) Lívance dělám hodně často právě tyhle mrkvové , nějak mi chutnají víc :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky