Zapékané palačinky se špenátem a ricottou

Tyto italské palačinky jsou naprosto nepřekonatelné, měla jsem chuť sníst je naprosto všechny. Pokud jste do teď koukali na slané palačinky - crespelle - přes prsty a milujete špenát , tak tohle jídlo si naprosto zamilujete! Nádherně se zde snoubí lehoučké, tenké palačinkové těsto s česnekem ochucenou sýrovou náplní. Voní i chutnají opravdu božsky. K receptu jsem samozřejmě použila opět svou teď už nejoblíbenější pánev Castey ,kterou mi poskytl pro palačinkové recepty eshop Značkové nádobí. Díky němuž Vám už přináším v pořadí již třetí zajímavý palačinkový recept. Tak jdeme na to :) Recept je vhodný jako teplý předkrm ( 1 palačinka na osobu ) nebo jako hlavní chod ( cca 2-3 palačinky na osobu ). Palačinky je potřeba mít spíše menší a hlavně tenké.


Ingredience pro 4 osoby jako hlavní chod :

  • 250 ml polotučného mléka
  • 3 celá vejce
  • 120 g hladké světlé mouky
  • špetka soli
  • 20 g rozpuštěného a lehce zchladlého másla
Všechny suroviny smícháme v hladké těsto bez žmolků, přikryjeme folií a dáme odpočinou na 30 minut. Lépe se uvolní lepek a palačinky se budou snadněji péct. 


Ingredience na náplň:
  • 600 g čerstvého baby špenátu
  • 250g ricotty
  • 120 g mascarpone
  • olivový olej
  • 80 g čerstvě nastrouhané sýra pecorino nebo parmezánu
  • 2 malé stroužky česneku ( domácího pouze jeden stroužek )
  • pepř
  • sůl
  • dvě špetky muškátového oříšku
Na lžíci olivového oleje minutu opečeme prolisovaný česnek a ihned vhodíme baby špenát, který se nám "scvrkne" během minutky na menší množství, jakmile budou všechny lístky zavadlé, sundáme pánev z tepla a špenát osolíme, opepříme a ochutíme muškátovým oříškem. Vše dáme vychladnout.


Mezitím si opečeme palačinky ze všech stran dozlatova na troše másla nebo olivového oleje. Teď by měl být špenát chladný, takže k němu přidáme strouhaný sýr, mascarpone i ricottu plus lžičku olivového oleje, vše dobře promícháme a ochutíme solí a pepřem. Směs by měla být maličko slanější, protože palačinky sami o sobě nejsou ochucené. Touto směsí plníme palačinky, které napevno srolujeme a překrájíme na menší kousky. Poté skládáme do olivovým olejem vymazaných mističek. Ještě posypeme trochou strouhaného sýra a dáme zapéct na deset minut do trouby předehřátí na 200°C. 


Pak už jen podáváme, věřte mi , že takovou dobrotu nebudete dělat naposledy :) 

Dobrou chuť

Komentáře

  1. tak to vypadá naprosto božsky. Bože já mám takovou chuť! Koukám, že sis pánev oblíbila. Evidentně se ti na ni dobře vaří. Už o ni díky tvým receptům uvažuji také! Ty palačinky na milion způsobů mě fakt lákají stále víc.

    OdpovědětVymazat
  2. Váš blog je Janičko jeden z nejhezčích, co jsme kdy viděli. Je vidět, že Vás blogování i vaření baví a to je strašně osvěžující zjištění. Váš styl, fotografie i samotné recepty jsou unikátní. Děkujeme, že děláte to, co děláte a taky jak to děláte. Na ty palačinky se nám všem sbíhají sliny :)

    OdpovědětVymazat
  3. Alenka - děkuji :) Bylo to překvapivě fakt naprosto luxusně dobré, tedy samozřejmě pro ty z nás kdo milují špenát. Ano pánev je teď moje nejoblíbenější. Já palačinky předtím moc často nedělala štvalo mě že se mi nepovedou dokonale tenké na klasické pánvi Tefal, vždy se mi někde ohnula, moc rychle se pekly nebo prostě byli tlustší aby mi šli vůbec obrátit. Možná na to jsem nemehlo,ale s touhle mi to jde samo. Je silnější takže se pečou rovnoměrně, jdou krásně obracet i bez tuku a hlavně jsou hodně tenké. Kdybych to sama nevyzkoušela nekoupila bych si jí, myslela bych , že to nebude takový rozdíl,ale teď už bez ní nedám ani ránu!! :) Myslím, že mi vydrží na věky,ale kdyby ne rozhodně bych si ji koupila.

    OdpovědětVymazat
  4. ITSTUDIO - Jé díky, jste moc hodná, jsem ráda, že se na blogu líbí a já děkuji za pochvalu,která při pondělku zahřála u srdce :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky