Jablečný koláč s tvarohem

Na podzim kdy je všude dost jablíček a i za pěknou cenu u nás doma nejvíc frčí štrúdl a to na všechny způsoby, ať už s krájenými jablíčky nebo strouhanými a s různými drobnými obměnami. Ale chce to i trochu změnu, takže když jsem v časopisu Gurmet uviděla recept na tento koláč bylo mi jasné, že jablka a tvaroh budou víc než skvělý parťáci a hned ho musím zkusit upéct! No a upřímně je to pecka!!! Mnohem lepší než štrúdl,rázem máme doma nového jablečného oblíbence. Navíc je jednodušší na přípravu a celkově velmi snadný, takže vhodný i pro "pekaře" začátečníky :) Těsto je úžasně vláčné a krásně cítit po tvarohu, drobenka slaďoučká a myslím, že určitě vyzkouším i nějaké obměny ve zdravější verzi se špaldovou moukou apod. Koláč můžete chystat do dortové formy          ( 24cm ) stejně jako já nebo na plech rozdíl bude jen v době pečení a tloušťce tvarohového těsta.


Ingredience na jeden koláč:

  • cca 6 větších kusů jablek, oloupaných a nahrubo nastrouhaných
  • 250 g polohrubé mouky
  • 250 g tvarohu ve staniolu (ale jde to i s tím z vaničky, taky jsem zkoušela,ale o fous lepší je ve staniolu )
  • 180 g klasického bílého cukru krystal
  • 160 g změklého másla plus trochu na vymazání formy
  • 3 celá vajíčka
  • 1 prášek do pečiva
  • 140 g hrubé mouky + 140 g třtinového cukru + 60 g změklého másla + 1-2 hrsti ořechů,které máte rádi , já použila mandle smíchané s vlašskými ořechy
Nejprve si předehřejme troubu na 180°C a formu vyložíme pečícím papírem ( dno ) a boky vymažeme máslem. V míse si utřeme do pěny klasický cukr s máslem , poté přidáme vajíčka a nakonec tvaroh. Vše dobře utřeme dohromady. 

V jiné míse smícháme mouku s práškem do pečiva a poté vsypeme do máslové směsi, dobře spojíme a přendáme do formy na pečení. Jablíčka nastrouháme a navrstvíme na těsto. 


V míse smícháme máslo, mouku, nasekané ořechy a cukr na drobenku, tou poté posypeme koláč a dáme trouby péct dozlatova, cca 40-55 minut podle toho jak máte vysoké těsto. Upečený koláč necháme dobře vychladnout a už jen servírujeme. 

Dobrou chuť



Komentáře

  1. Včera jsem ho upekla, dneska se v plechu klepe poslední kousíček. :-D Ale sotva jsem na něj teda vecpala pět menších nastrouhaných jablek, šest ani omylem. :-D A to jsem ho dávala do 28cm formy. Každopádně, je moc dobrý, díky za recept, Jani!

    OdpovědětVymazat
  2. Ilka - to jsem ráda, že chutnal, asi jsem měla menší jablíčka :))

    OdpovědětVymazat
  3. Super recept, já jej dělám z domácích jablek a to je teprve super chuť. Taky ještě do jablečného koláče přidávám rozemleté vločky. Mě to strašně chutná, ale zase je pravda, že příteli třeba vůbec :) Přidávám i tipy na další možnosti - https://bozka.cz/jablecny-kolac/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakmile se někam dá něco domácího a u ovoce a zeleniny to platí nejvíce dvojnásob, je to chuťový koncert :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky