Ricottový dezert s fíky

Rádi mlsáte? Milujete italskou kuchyni a rádi experimentujete s méně tradičním ovocem? Pokud jste si na obě otázky řekli stejně jako já ano, mám tu pro Vás velmi jednoduchý recept na Fíkový dezert s vynikající ricottou. Když jsem totiž na ochutnání dostala mléčnou ricottu z La Formaggerie přemýšlela jsem, jak nejlépe využít její jemnost a vynikající chuť a vzpomněla jsem si na tenhle luxusní dezert. Na pohled se Vám bude víc než líbit a až ochutnáte budete nadšení :)


Ingredience na 4 porce do menší skleniček:

  • cca 400-500 g čerstvých fíků, nyní je jejich sezóna a seženete je snad všude
  • 2-3 lžíce nějakého dobrého tmavého rumu
  • 60 g lesního medu
  • agávový sirup dle chuti
  • 250 g ricotty 
  • nastrouhaná kůra ze dvou citronů
  • šťáva z poloviny citronu
  • 3 plátky želatiny
  • cukrářské piškoty k podávání
Nejprve je potřeba namočit si želatinové plátky do trochy studené vody. Mezitím si nachystáme fíkové pyré. Zhruba dva fíky dáme stranou a ostatní oloupeme a dáme do mixéru spolu s rumem. Vše umixujeme. Do malého kastrolu dáme 100 ml vody, 60g medu a všechno fíkové pyré. Přivedeme k varu a za stálého míchání vaříme cca 5 minut. Sundáme z plotny a vmícháme všechnu dobře vyždímanou želatinu. 


Zbylé fíky nakrájíme na tenké plátky. Ricottu ušleháme s agávovým sirupem podle chuti, vmícháme citronovou šťávu a kůru. Krém rozdělíme do sklenic a na strany přitiskneme plátky sladkých fíků. Zalijeme fíkovou směsí a už jen necháme dobře ztuhnout v lednici. Trvá to kolem 4 hodin. Podáváme se sladkými piškoty :) 


Dobrou chuť

Komentáře

Oblíbené příspěvky